Dobré víno se za určitých okolností může stát vhodným i méně vhodným dárkem...
Kupujeme-li drahé víno, měli bychom si být jisti, že obdarovaný vínu rozumí a nebude láhev za kterou jste zaplatili ve specializované prodejně vína třeba přes tisíc korun považovat za láhev z běžného supermarketu. Dobrému dojmu často napomáhá balení – kazety s vínem dodávají sami o osobě dárku určitou hodnotu. Tyto kazety se většinou prodávají v kombinaci bílé a červené víno, někdy obsahují i různé ozdobné vývrtky,lapače kapek apod.
Používáme-li víno jako dárek, neměli bychom ho předávat v igelitové tašce, ale pokud možno zabalené jako dárek, případně ve speciální taštičce určené pro vína.
V současné době se vžilo dávat dárková balení s vínem v rámci reklamních kampaní, večírků s obchodními partnery i jako forma stylového dárku před Vánocemi a koncem kalendářního roku. Je zvykem, že firma na takto darovany dárek umístí vhodným způsobem své logo, případně poděkování za dosavadní spolupráci.